• Budynek
    Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Wielbarku

281Nasza wycieczka odbyła się w Dzień Matki – 26 Maja 2017 rok. Pojechało na nią 41 uczniów z klas: Ia, IIb i IIc wraz z wychowawczyniami: p. Anną Kwiatkowską, p. Bożeną Kucińską i p. Izabelą Dudą oraz mamą uczennicy z klasy IIb – p. Martą Tyszkowską. Naszą przewodniczką była p. Marta Kańska z biura podróży „Mazur-Pol” w Szczytnie.

Wyjechaliśmy przed 6:00 rano, a wróciliśmy przed północą. Podróżowaliśmy wygodnym autokarem z bardzo miłym panem kierowcą. Po przyjeździe do Solca Kujawskiego naszym oczom ukazał się wspaniały Jurapark, w którym oglądaliśmy modele dinozaurów w rzeczywistych rozmiarach. Tyranozaur zrobił na nas ogromne wrażenie, a diplodok, mimo że roślinożerca także wzbudzał emocje. Robiliśmy im zdjęcia i sobie przy nich również. Obejrzeliśmy film o dinozaurach w kinie 5D. Niektóre dzieci naprawdę głośno krzyczały z wrażenia, ale jeden z naszych kolegów był tak zmęczony podróżą, że najzwyczajniej zasnął w bujającym się fotelu kinowym. Bawiliśmy się świetnie na karuzelach, jeździliśmy samochodzikami, pociągiem i „lecieliśmy” statkiem piratów. Zjeżdżaliśmy z bardzo wysokich dmuchanych zjeżdżalni. Na koniec kupiliśmy pamiątki i pojechaliśmy do Torunia. W tym pięknym zabytkowym mieście położonym nad Wisłą zjedliśmy pyszny obiad. Odwiedziliśmy Dom Legend. Tam braliśmy udział w inscenizacjach legend związanych z Toruniem. Była fajna zabawa z przebieraniem. Pani Ania stała się na chwilę Krzyżakiem. Piekliśmy i ozdabialiśmy pierniki dla naszych mam w Żywym Muzeum Piernika. Zajęcia były bardzo absorbujące. Zwiedziliśmy starówkę i wrzuciliśmy grosiki do fontanny z żabami. Próbowaliśmy też stać prosto przy ścianie krzywego domu. Zrobiliśmy zakupy w sklepie piernikami. Na koniec przespacerowaliśmy się nad Wisłą, po której pływały statki wycieczkowe. Bardzo zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do autokaru i udaliśmy się w drogę powrotną do domu. To była świetna, pouczająca wycieczka.

Podsumowując: świat dinozaurów jest fascynujący, choć ich już nie ma, a Toruń, to piękne miasto, mimo iż założyli je Krzyżacy.