• Budynek
    Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Wielbarku

ber6Ostatnie dni roku szkolnego 2021/22 czterdziestu ośmiu uczniów i uczennic naszej szkoły postanowiło spędzić częściowo za granicą. Pierwszego dnia wycieczki wzięliśmy dział w Poznaniu w pokazie, wypieku i degustacji rogala świętomarcińskiego. Następnie na starym rynku posłuchaliśmy opowieści o ratuszu, koziołkach poznańskich oraz o XVIII- wiecznym Pałacu Działyńskich. Zwiedziliśmy najstarszą w Polsce katedrę, której budowę rozpoczął książę Mieszko I ok. 968, gdzie mieliśmy okazję obejrzeć wiele cennych dzieł sztuki i  Złotą kaplicę - wzniesionej jako mauzoleum Mieszka I i Bolesława Chrobrego ( tu znajdują się posągi obu władców, oraz ich grobowiec). Drugi dzień to wyprawa do Berlina.

Zobaczyliśmy m.in.: budynek niemieckiego parlamentu – Reichstag, Bramę Brandenburską – symbol stolicy, Plac Paryski i Poczdamskim, Uniwersytet Humboldta, oraz katedrę św. Jadwigi. Byliśmy na Wyspie Muzeów, oraz w centrum dawnego Berlina Wschodniego, czyli Alexanderplatz, gdzie znajduje się słynna Wieża Telewizyjna. W drugiej części dnia zobaczyliśmy miejsca z zachowanymi fragmentami Muru Berlińskiego, Dworzec Zoo, ruiny Kościoła Pamięci Cesarza Wilhelma i słynną handlową ulicy Ku’damm. Trzeciego dnia  postanowiliśmy odpocząć w miejscowości Krausnick pod Berlinem,  w której znajduje się TROPICAL ISLANDS -  park rozrywki i wypoczynku mieszczący się w dawnej hali produkcyjnej sterowców.. Na kilka godzin przenieśliśmy się w świat tropikalnej przygody z 200 metrową piękną plażą Morza Południowego, Magiczną Laguną, oraz Lasem Tropikalnym z 600 gatunkami roślin ze stałą temperaturą powietrza ok. 26 °, i wody około 30 °. Oprócz tych wszystkich tak licznych atrakcji cieszymy się, że wycieczka pozwoliła nam również nawiązać nowe przyjaźnie, odświeżyć stare i wypróbować nasze umiejętności językowe.                                                                                                                                              opracowała Joanna Szczepanek